דליפת מידע בחברת T-Mobile.

משתמשים בשירותי הPrepaid Wifi של חברת T-Mobile? אם כן החליפו מיד את הקוד האישי שלכם!

חברת התקשורת הממוקמת בארה"ב (אך נותנת שירותים גלובלים) חשפה היום שהחברה עמדה תחת מתקפה שבמהלכה נגנב מידע רגיש.

אז כיצד זה קרה?

הצהרה של חברת T-Mobile באתר הרשמי מצהירה על כך שצוות אבטחת המידע גילה נוזקה אשר איפשרה גישה למידע אשר היה מקושר לחשבונות הPrePaid Wireless של החברה.

עם זאת, החברה לא מסרה פרטים מדוייקים על כיצד התרחשה המתקפה, מתי זה קרה וכמה גישה הייתה להאקרים ולאיזה מידע יכלו לגשת בחשבונות החשופים.

אז איזה מידע הצליחו התוקפים להשיג?

  • שמות פרטיים ומשפחה
  • מספרי פלאפון
  • כתובות לחיוב
  • פירוט חבילות ושירותים

איזה מידע לא נחשף:

חברת    T-Moblie מאשרת שהמידע הבא לא נחשף לתוקפים

  • מידע פיננסי
  • סיסמאות

מה T-Moblie   עושה כעת?

החברה נקטה בכל הצעדים העומדים לרשותה, סגרה את החיבור שאיפשר לתוקפים את הגישה למידע, והודיעה לרשויות החוק על המקרה.

מעבר לכך, החברה עדכנה את כלל הלקוחות אשר נפגעו דרך המייל או דרך שירות הלקוחות, החברה החכימה להוסיף שבמידה ולא קיבלתם מייל המודיע אחרת, לא נחשפתם לפרצה הנוכחית.

אני לקוח T-Moblie, מה עלי לעשות בנוסף?

ממולץ לנקוט בצעדים הבאים:

  • יש לשנות את קוד ה PIN שלכם
  • לשים לב למייל פישינג (מה זה פישינג? לחץ כאן) – התוקפים עלולים לנצל את הרצון של החברה להודיע במייל ולנסות לשלוח מייל פישיניג אשר ידביק אתכם בנוזקה שוב.
  • החברה אומנם מסרה שמידע פיננסי לא נחשף, אך תמיד עדיף להיות עם "יד על הדופק" ולבדוק את חיובי האשראי.

סייבר ספייס – קהילת הסייבר החברתית הגדולה בישראל!

Like

תום מלכה

תום מלכה. בן 24, חוקר סייבר,מרצה בתחום ההנדסה החברתית. מנהל קהילת CyberSpace ISR.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *